Bali!

Bali

Hai hai!

Sorrysorrysorry dat het zo lang duurde, maar we hadden het veel te gezellig met onze familie op Bali! De familie Spoor en Daan zijn inmiddels alweer naar huis. Hoog tijd dus voor een verhaal.

Na Java zijn we lekker een paar dagen in Kuta gaan hangen in afwachting van de komst van de familie Spoor. 18 april kwam Nik dan eindelijk aan op Denpasar. We stonden al een uur zenuwachtig op haar te wachten en toen kwam er opeens een meisje met een immense rugzak en grote blije ogen naar buiten :) Echt tof om elkaar eindelijk te kunnen knuffelen!! We hebben de hele dag zitten kletsen bij het zwembad, paaseitjes en stroopwafels gegeten en kar heeft d'r nieuwe kleren gepast (ja, ze mist de H&M nog steeds..) De volgende dag kwamen vader, moeder en zus Spoor aan. Ook hun hebben we opgehaald van het vliegveld en weer was het echt zó leuk om ze te zien! Die avond hebben we met z'n allen de verjaardag van Juul gevierd op het balkon met spekkoek en kaarsjes en cadeautjes gegeven. Het was leuk om weer even live te kunnen kletsen en eigenlijk was alles weer heel snel normaal. We hebben die gezelligheid wel echt gemist hoor!

De volgende dag gingen we naar Lovina in het Noorden, waar we een gigantisch luxe villa hadden gehuurd. We hadden een kok, een chauffeur en een tuinman, een super mooi zwembad, jacuzzi, prachtige kamers en een grote tuin aan het strand! Das wel weer wat anders na de gedeelde badkamers en kakkerlakken :) Daar hebben we dus heel erg relaxte dagen gehad en het vooral gezellig met elkaar gehad. 's Avonds zette de kokkin Komang grote rijsttafels op tafel en we lagen veel in het zwembad of op één van de duizend chillplekken in het huis. We zijn nog naar een religieus festival gegaan waar de mensen erg mooi uitgedost een soort carnavalsoptocht hielden. Ook zijn we met motoren en een gids één dag rond gaan rijden over mooie kleine wegen door kleine dorpjes en sawa's. Hoewel wij dat al heel vaak hebben gedaan was het echt tof om zo in een optocht rond te crossen met z'n allen. We zagen opeens weer even hoe bijzonder het eigenlijk allemaal is doordat de rest van de familie zo enthousiast was :P We hebben wat watervallen bezocht waar we echt voor door het water moesten waden en door de jungle moesten. Een andere dag zijn Nikki, Gijs en ik heel vroeg opgestaan om met een bootje dolfijnen te spotten, erg leuk!

Onze volgende stop was Ubud. Ook hier hadden we leuke luxe kamers en een zwembad. We hebben het stadje verkend, heerlijk gegeten en een prachtige wandeling door de sawa's gemaakt. Het was jammer dat Daan twee (!!) dagen vertraging had met zijn vlucht, maar toen hij eindelijk aankwam was het echt gezellig! We zijn gelijk met z'n allen naar een spa gegaan zodat hij kon bijkomen in een bad met rozenblaadjes met uitzicht op de sawa's :P

De volgende stop was Candidasa in het Oosten. Hier hadden we geweldige bungalows onder de palmbomen met een koe voor de deur (Goeie tip Paus!). Het was soms wel spannend om het veld met palmbomen over te steken want regelmatig knalde er een kokosnoot op de grond :P Ontbijt werd geserveerd op een plateau boven het water en ook hier hebben we weer relaxte dagen gehad. We zijn nog naar een oud stadje gegaan, hebben een tempel bezocht en gesnorkeld bij een heel mooi wit strand (en een schildpad gezien! jaja eindelijk). Eén ochtend zijn we met Nik en Daan mee gaan vissen. Gijs haalde 6 dikke makrelen uit het water maar dat was het dan wel. De zonsopkomst was wel nog heel mooi trouwens. De vis werd door de mensen van ons guesthouse op de grill gegooid en we hebben dus geluncht met onze eigen vangst!

Na Candidasa wilden we nog twee dagen naar Amed, een goeie snorkel- en duikplek. Juul, Nik, Daan en wij zijn daar met de motor heen gereden. Het was weer een onwijs mooie tocht door traditionele dorpjes, door rijstvelden en de hele tijd langs de prachtige kustlijn. We hebben nog gepicknickt op een verlaten zwart strand en toen kwamen we in het vissersdorpje Amed. Deze plaats was nog best arm met bedelende kindjes en rondlopende zwijnen, maar het was wel mooi! Het snorkelen was hier echt tof, Tilly heeft zelfs met een schildpad gezwommen!

Hierna hadden we nog een paar dagen Kuta om te shoppen en in de zon te bakken. We hebben vooral veel meubels gekocht voor de huizen in de Ardennen (zo, dat klinkt luxe!) en natuurlijk keihard oorbellen, armbanden en jurkjes ingeslagen. Met Nik en Daan hebben we ons nog één avond vol in het nachtleven van Kuta gegooid. Na een cocktail in een loungebar hebben we een foute discotheken tocht gedaan, dom staan dansen en vooral stomme toeristen en hoeren bekeken. Want die zijn er veel! En we hebben allerlei drankjes geprobeerd in alle kleuren die je uit een vaas moet drinken :P

Toen was het alweer tijd om gedag te zeggen tegen Eef, Til en Juul! Niet leuk, maar we zien elkaar alweer over drie maanden. Met Daan en Nik hebben we toen nog uitgebreid sushi gegeten en op het strand gelegen. De volgende dag vertrok Daan ook (weer niet leuk natuurlijk) en stonden we weer zwaaiend achter een taxi. Met Nik hebben we toen nog wat geshopt en bij een leuk restaurant gegeten. En de volgende dag vetrok Nik. Al helemaal niet leuk omdat we haar een half jaar weer niet zien omdat ze naar Melbourne gaat. Toen waren we weer met z'n tweeën, maar dat was ook wel heel erg stil..

Toen kwam er opeens een telefoontje: Nik ging door technische moeilijkheden niet vliegen en werd ondergebracht in het Grand Hyatt hier vlakbij! Kar blij want toen kon ze Nik toch nog even zien. Wat begon met even wat drinken in een vijfsterrenresort werd toen een etentje en uiteindelijk door wat gesjoemel van Nik een gratis overnachting in de mooiste kamer die we tot nu toe hebben gehad :P We hadden badjassen, een immense douchekop, gratis tandenborstels en bodylotion en de zachtste bedden ooit. Super lachen dus! Al was het ook wel een beetje eng, want als we gesnapt werden kostte dit geintje ons 250 dollar per nacht...:P

Na een zeer luxe gratis ontbijtbuffet (gheghe) konden we toen Nik nog een keer rustig dag zeggen en had Kar er wel vrede mee.

En nu zitten we opeens een stuk langer dan gepland nog in Kuta. Onze visumverlenging duurt opeens drie dagen langer dan afgesproken (grrr het gaat echt op z'n Aziatisch hier) en eigenlijk zijn we nu wel klaar met deze plaats, de drukte en de motoren. Maar even volhouden want als het goed is vertrekken we morgen nog voor 10 dagen naar de onbezorgde Gili eilanden. We hebben gepland nog even volle bak te genieten van snorkelen, duiken en zon/zee/strand voor ons Azië avontuur afgelopen is!

Hoe is het met jullie daar? Leuke Koninginnedag/nach en vakantie gehad?

Liefs Kar en Gijs

Evert

Gek om nu weer vanaf deze kant van de wereld als lezer naar jullie belevenissen aan te kijken. "To be part of it" is toch leuker. Ik/wij vonden het ècht meer dan geweldig om een stukje met jullie (en Daan) mee te kunnen hobbelen.
Het voelde heel senang.......thankx

Nick

Zo weer een heel leuk verhaal! Jullie laten ons wel lang wachten op al die spannende avonturen! Veel plezier de laatste dagen in Azië.

Jes

Whaaa! Wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo raar dat ik er net vandaan kom. En kus de schildpadden van me!!
Lekker genieten!!
Kus, Jes

AJ

Hey! Leuk te horen dat het zo relaxed gaat daar, veel plezier nog de komende tijd :)

Jan-Willem

Zo, echt weird om je fam dan weer te zien volgens mij. Ook als ze weer weggaan en dat jullie dan nog blijven. Blij dat alles nog relaxt gaat!

Renske

Wow! De verhalen natuurlijk ook live van Nik gehoord, maar die fotos zijn echt fantastisch! Zo mooi! Leuk om de hele familie te zien stralen! :)
We missen je wel hoor lieve Kar! Geniet van al het moois!
Liefs!